KESJULY18

2018-10-09 14:02:31
Η Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου θα περιοδεύσει στη Σερβία

Η Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου θα περιοδεύσει στη Σερβία


Γιορτάζοντας το Ευρωπαïκό Έτος Πολιτιστικής Κληρονομιάς 2018, η Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου θα περιοδεύσει στη Σερβία όπου θα δώσει συναυλίες στο Βελιγράδι και στο Κραγκούγιεβατς στις 11 και 12 Οκτωβρίου αντίστοιχα. Η περιοδεία διοργανώνεται σε συνεργασία με το Ίδρυμα Ilija M. Kolarac και το Δημαρχείο του Κραγκούγιεβατς.

Η συναυλία στο Βελιγράδι θα δοθεί με τη σύμπραξη του διεθνούς φήμης πιανίστα Κυπριανού Κατσαρή. Τις συναυλίες θα διευθύνει ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής και Μαέστρος της Σ.Ο.Κ. Jens Georg Bachmann.

Μέσα στο πνεύμα της προώθησης της σύγχρονης κυπριακής μουσικής δημιουργίας εκτός των συνόρων της Κύπρου και του μοιράσματός της με ακροατήρια στην Ευρώπη και παραπέρα, η Σ.Ο.Κ. θα παρουσιάσει στη Σερβία ένα νέο έργο το οποίο έχει ανατεθεί στον Κύπριο συνθέτη Τάσου Στυλιανού. To έργο του Στυλιανού με τίτλο Green Line, προσεγγίζει την πλούσια μουσική παράδοση της Κύπρου μέσα από το φακό του 21ου αιώνα.

Βελιγράδι: Πέμπτη 11 Οκτωβρίου 2018

Αίθουσα Συναυλιών του Ιδρύματος Ilija M. Kolarac, 20:00

Τάσος Στυλιανού: GreenLine (1η εκτέλεση στη Σερβία)

L. v. Beethoven: Κοντσέρτο για πιάνο αρ. 3 σε Ντο ελάσονα, έργο 37

F. Mendelssohn: Συμφωνία αρ. 1 σε Ντο ελάσονα, έργο 11

Σολίστ: Κυπριανός Κατσαρής (πιάνο)

Μαέστρος: Jens Georg Bachmann

Κραγκούγιεβατς: Παρασκευή 12 Οκτωβρίου 2018

Αίθουσα Εκδηλώσεων 2ου Γυμνασίου του Κραγκούγιεβατς, 20:00

Τάσος Στυλιανού: GreenLine (1η εκτέλεση στη Σερβία)

F. Mendelssohn: Εισαγωγή Εβρίδες

F. Mendelssohn: Συμφωνία αρ. 1 σε Ντο ελάσονα, έργο 11

Μαέστρος: JensGeorgBachmann

Βιογραφικό σημείωμα συνθέτη

Ο Τάσος Στυλιανού σπούδασε μουσική στη Νέα Υόρκη στο Mannes College of Music, στο New School for Social Research, στη Σχολή Μουσικής Aaron Copland του Queens College, και στο Πανεπιστήμιο της Utah όπου πήρε τον τίτλο του  Ph.D. στη σύνθεση. Έχει ζήσει και εργαστεί στις Η.Π.Α. για περισσότερο από 18 χρόνια όπου συνεργάστηκε με πάρα πολλούς μουσικούς και σχήματα.

Έχει λάβει μέρος σε πολλά φεστιβάλ, σεμινάρια, συνέδρια και παρακολούθησε ιδιωτικά μαθήματα με γνωστούς συνθέτες και μουσικούς. Έχει επίσης κερδίσει βραβεία και πολλές τιμητικές διακρίσεις. Αντιπροσωπεύεται από ένα αρκετά δυνατό ιστορικό στην τζαζ, κλασική και παραδοσιακή μουσική αν και είναι περισσότερο αφοσιωμένος στη συνθετική τέχνη του ήχου. Η συνθετική του εργασία πηγάζει από διάφορους πειραματισμούς οι οποίοι αποτελούνται από μείγματα εξερεύνησης μιας νέας δομικής λειτουργίας και αυτοσχεδιαστικών προσαρμογών που συνήθως εκφράζονται μέσα σ’ ένα είδος «αρχαϊκής» και τελετουργικής ηχητικής αισθητικής.

Σημειώσεις προγράμματος

GreenLine(Ανάθεση από το Ίδρυμα Σ.Ο.Κ.)

Υπάρχει μόνο ο χορός των Κυπρίων που ως σύμβολο σύνδεσης στο υποσυνείδητο του καθε αυτόχθονα Κύπριου, επιβιώνει, είτε ως μελωδικό μοτίβο, ρυθμός, χρώμα, άρωμα, ακόμα και ως τρόπος. Η διάσπαση, ο διαχωρισμός και η υποδιαίρεση των στοιχείων του χορού απο οποιαδήποτε βιαιότητα, όπως αυτή που έγινε το 1974, μπορεί να στερήσει τον χορό αλλά ποτέ την ύπαρξή του. Κανένας μαρκαδόρος, είτε πράσινος είτε άλλου χρώματος, δεν έχει τη δύναμη να χαράξει, εκτός φυσικά απο το να ζωγραφίσει ασήμαντες γραμμές σ’ ένα κομμάτι χαρτί.

Σας δίνω λοιπόν αυτό το κείμενο για να σας καλέσω να αφουγκραστείτε, μέσα απο το έργο μου, τις αμέτρητες υποδιαιρέσεις του Κυπριακού χορού όπως εγώ τις αφουγκράζομαι όποτε διασχίζω τη λεγόμενη πράσινη γραμμή.   

Τάσος Στυλιανού

2018

Ο Mendelssohn εμπνεύστηκε την Εισαγωγή Εβρίδες από μια εκδρομή που έκανε το 1829 στην περίφημη Σπηλιά του Φίγκαλ που βρίσκεται στο νησί Στάφφα του Αρχιπελάγους των Εβρίδων. στη Σκωτία. Η πρεμιέρα του έργου δόθηκε στις 14 Μαΐου του 1832 στο Λονδίνο. Η μουσική είναι βαθιά υποβλητική, παραπέμποντας στο ταξίδι στη θάλασσα του αρχιπελάγους καθώς και στο μαγευτικό τοπίο και τις μεγαλοπρεπείς δυνάμεις της φύσης στη Σπηλιά του Φίγκαλ.

Αν η εικόνα που έχετε για τον Beethoven είναι μιας δραματικής, σκοτεινής προσωπικότητας του οποίου οι τραγικές εμπειρίες σχημάτισαν τόσο το άτομο όσο και τη μουσική του, τότε το Τρίτο του κοντσέρτο για πιάνο είναι η αναμφισβήτητη προσωποποίηση του! Γράφτηκε στα 1800, σε μία κρίσιμη χρονική περίοδο για τον συνθέτη αφού αγωνιζόταν να συμβιβαστεί με την άσχημη κατάσταση της υγείας του αλλά και την ολοένα αυξανόμενη επίγνωση ότι η ακοή του είχε ίσως υποστεί ανεπανόρθωτη ζημιά. Όταν η κούρα ξεκούρασής του στο Heiligenstadt δεν επέφερε αποτέλεσμα, ο συνθέτης έγραψε την περίφημη διαθήκη του, σημειώνοντας στους αδελφούς του ότι ήταν μονάχα η μουσική που τον εμπόδιζε από του να πάρει την ίδια του τη ζωή. Γνωρίζοντας το πώς υπέφερε ο συνθέτης μας βοηθά να κατανοήσουμε όλο το σκοτεινό δράμα του Κοντσέρτου για πιάνο σε Ντο ελάσσονα.

O Mendelssohn έγραψε την 1η Συμφωνία σε ηλικία μόλις 15 ετών. Πρόκειται για ένα πρώιμο αριστούργημα το οποίο επίδεικνύει σπουδαία συμφωνική γραφή, μουσική φαντασία και παραστατική δύναμη και περιέχει εκφραστικά γνωρίσματα του πρώιμου ρομαντισμού.


Αφήστε ένα σχόλιο

  • Υποχρεωτiκά πεδία *


If you have trouble reading the code, click on the code itself to generate a new random code.
 

FREDERICKJULY18
ucaln2prtyxia
 Cyprus School of Molecular Medicine
kaitomia-ereyna ucy
CUTSEPT2018
NEAPJUL17
MIMSEPT
INTERCOLLEGE
THEOLOGIKISXOLI
CDA2018
PAJUNE18
PROGNOSIS9
MARTIME
FORUMMARCH
OLYMPION2017
iky2018
ALEXANDERJULY18
OPAPCYPRUS
MOECEE
Middlesex2016