KESJULY18

2018-07-20 10:14:09
Απάντηση στον Κυριάκο Κυριάκου

Απάντηση στον Κυριάκο Κυριάκου


ΤΗΣ ΛΙΑΝΑΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Φίλε Κυριάκο,

«Μέσα στο κράτος των σκοπών το κάθε τι έχει μια τιμή ή μια αξιοπρέπεια. Ό, τι έχει μια τιμή μπορεί να αντικατασταθεί από κάποιο άλλο ισότιμό του. Ό,τι όμως είναι υπεράνω κάθε τιμής και συνεπώς δεν έχει κανένα ισότιμό του, αυτό έχει αξιοπρέπεια. Ό, τι σχετίζεται με τις γενικές ανθρώπινες ροπές και ανάγκες, έχει μια αγοραστική τιμή. Αλλά εκείνο που αποτελεί τον αναγκαίο όρο κάτω από τον οποίο ένα ον μπορεί να γίνει αυτοσκοπός, δεν έχει μόνο μια σχετική αξία δηλαδή μια τιμή, αλλά έχει μια εσωτερική αξία, δηλαδή Αξιοπρέπεια».

  Immanuel Kant: Τα θεμέλια της Μεταφυσικής των ηθών 1986, σελ. 84

Το επιστολικό κείμενο, δεν έχει άμεσο αποδέκτη τον Προκαθήμενο. Ο τίτλος είναι μικροπολιτικά παραπλανητικός. Ο θεωρητικά ερωτών, το ξέρεις,  αδυνατεί να σου απαντήσει. Γιατί γνωρίζεις καλέ φίλε και πάλαι ποτέ εκλεκτέ συνεργάτη, πως την Εκπαιδευτική Πολιτική σε Μακροεπεπίπεδο την ορίζει η οδός Θουκυδίδου δια των Αναλυτικών στα οποία υπηρετήσαμε και οι δύο στο παρελθόν. Και η οδός Θουκυδίδου δεν δρα αυτεπάγγελτα, αλλά δεσμεύεται από το Μεγαεπίπεδο των τεσσάρων σημείων της Ε.Κ.Σ.Κ. που έχουν Συνταγματικό χαρακτήρα και για τα οποία εργάστηκα για την Ιστορία της Εκπαίδευσης ερευνητικά δέκα έτη.

Ατυχώς έχετε ταυτίσει τον Προκαθήμενο με το Μαθησιακό Πεδίο, μεταφέροντας μικροπολιτικά δια της επικλήσεως στο ήθος και το συναίσθημα του δέκτη την υφέρπουσα αποστασιοποιημένη στάση αρκετών προς ό,τι Ορθόδοξο, αγνοώντας, πως αν δεν υπήρχε ο όντως Χρυσόστομος, ο Ιωάννης, εννοώ, δεν θα γνώριζες εσύ σήμερα τη Μυθολογία, τον Πλάτωνα, τον Αριστέλη, τον Ουγκώ, τον  Φρόυντ και τα στάδια της Ψυχολογίας του Βάθους. Απλά, δεν θα υπήρχαν τα συγγράμματα των τριών πρώτων, ο τέταρτος δεν θα λάμβανε ανθρωπολογικές αφορμήσεις για προεκτάσεις, κι ο Φρόυντ δε θα αντέγραφε τον Χρυσόστομο (PG41.44a- 46b)

Και να σε πληροφορήσω πως το έργο του οραματιστή θεολόγου είναι πολυσήμαντο. Κι επειδή με ξέρεις πάρα πολύ καλά, πως, αν υπάρχει ένας εκπαιδευτικός που έχει καταστήσει παράδοση στο σχολείο του σε κάθε θρησκευτικό εορτασμό να εορτάζεται η Ψυχοσωματικότητα μέσα από τον κειμενικό λόγο του Καζαντζάκη, της επεξήγησης αποσπασμάτων από την Ιλιάδα και την Οδύσσεια στο άκουσμα του Θεοδωράκη, του Τσιτσάνη και του Σαββόπουλου, αιτιολογώντας την κάθε διασύνδεση, αυτή είναι η Θεολόγος του Λυκείου Δασούπολης. Είμαι εγώ. Και με ξέρεις πολύ καλά. Δίωρος ο εορτασμός. Σαματάς. Δεν μου τα γράφει το Αναλυτικό. Δεν μου τα απαγορεύει το Αναλυτικό. Υπάρχουν κι άλλοι. Σε άλλα μετερίζια.

Αυτή αύτη είναι η Θεολογία που διδάσκουμε στους μαθητές μας φίλε Κυριάκο. Φύσει και θέσει Αναδομητικό Αναλυτικό. Η μετάβαση από το άτομο στο πρόσωπο. Στο Εμείς. Εκκλησία θα πει, Εμείς. Και πρότυπο ο Θεάνθρωπος. Αίρει όλα τα φοβικά status. Ακόμα, καταζητείται, ξέρεις...

Είναι καιρός να διαβάσετε, ναι, Καζαντζάκη, Ουγκώ, Όμηρο, στα παιδιά. Ποιος σας εμποδίζει. Κόπιασε στις τάξεις μας. Όλοι σας. Ναι. Είναι καιρός να διαβάσετε και την κοινωνική διδασκαλία του Ιωάννη του Χρυσοστόμου. Έχετε πολλά να αποκομίσετε, γιατί ως εργάτες της κοινωνικής ισοτιμίας, σας συνδέει κάτι με όλα αυτά: η απονομή  Δικαιοσυσνης και ο Προσωποκεντρισμός,  φίλε Κυριάκο!

*Εκπαιδευτικός Μέσης 


Αφήστε ένα σχόλιο

  • Υποχρεωτiκά πεδία *


If you have trouble reading the code, click on the code itself to generate a new random code.
 

FREDERICKJULY18
ucaln2prtyxia
 Cyprus School of Molecular Medicine
kaitomia-ereyna ucy
CUTSEPT2018
NEAPJUL17
TEPAK-KENESTHESEIS
INTERCOLLEGE
THEOLOGIKISXOLI
CDA2018
PAJUNE18
PROGNOSIS9
AIGAIA
MARTIME
FORUMMARCH
OLYMPION2017
iky2018
ALEXANDERJULY18
OPAPCYPRUS
MOECEE
Middlesex2016

microsoft1718