KESJULY18

2018-01-24 09:52:29
Καρτποστάλ από τη Βιέννη

Καρτποστάλ από τη Βιέννη


ΤΗΣ ΑΝΔΡΗΣ ΧΡΙΣΤΟΦΙΔΟΥ ΑΝΤΩΝΙΑΔΟΥ*

Αν ταξιδεύσεις στη Βιέννη και διαθέτεις δυνατή φαντασία αλλά και τη μουσική μέσα στην ψυχή σου, δεν είναι καθόλου απίθανο σε κάποια στροφή του κέντρου της πόλης να συναντήσεις τους Γιόχαν Στράους, πατέρα ή γιο με τις παρτιτούρες των βαλς να πηγαίνουν για πρόβα ή ακόμα εκεί κάπου στα στενά πίσω από τον Άγιο Στέφανο μπορεί ακόμα να συναντήσεις ένα νεαρό από το Σάλτσμπουργκ, τον Βόλφι.

Όμως τι γίνεται όταν η αριστοκρατική Βιέννη του 19ου αιώνα, φτάνει η ίδια έξω από την πόρτα σου και σε καλεί να ακούσεις τις μελωδικές της καρτ-ποστάλ;  Φορείς τη φαντασία σου σε φράκο ή μακριά τουαλέτα περασμένης εποχής και αφήνεσαι στο μαγικό ταξίδι που θα σε πάρει η Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου, όπως έγινε την Πέμπτη 18.1.2018 στο Ριάλτο Λεμεσού. Προϋπόθεση να κλείσεις τα μάτια και να αφήσεις νοερά το σώμα να στροβιλίζεται στους ρυθμούς των βαλς στο Σιεμπρούν, στην΄Οπερα, στο σαλόνι σου, λίγη σημασία έχει.  Βιεννέζικο Αίμα, έργο 354 που κάθε Πρωτοχρονιά συμπεριλαμβάνεται στο Κονσέρτο της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Βιέννης. Ένα από τα πολλά έργα που διεύθυνε ο μεγάλος Χέρμπερτ φον Κάραγιαν με τη Φιλαρμονική του Βερολίνου, έργο που μπορούμε να απολαύσουμε με τον Αντρέ Ριέ με τον δικό του μοναδικό τρόπο. Μουσική ταυτόχρονα δυναμική αλλά και γλυκιά.

 Η Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου έδωσε ένα πραγματικά μαγικό κονσέρτο, το πρώτο του 2018, και ευελπιστούμε και για άλλα του ίδιου ψηλού επιπέδου επαγγελματισμού με επίλεκτα κομμάτια που αποτελούσαν τις καρτ-ποστάλ από τη Βιέννη. Ο μαέστρος Μπάχμαν και πάλι επέτρεψε στη μουσική να διαπεράσει το σώμα του και να ξαναβγεί μέσα από τα χέρια του που διεύθυναν. Το σόλο φαγκότο του Γκαλέττι μας έδωσε την ευκαιρία να ακούσουμε κάτι πολύ διαφορετικό αλλά και να συνειδητοποιήσουμε ότι η ΣΟΚ αποτελείται από πολύ καλούς μουσικούς.

Τι κι αν έξω έβρεχε καρεκλοπόδαρα και η θερμοκρασία είχε κατεβεί στους οκτώ βαθμούς; Η δυναμική της μουσικής μέσα στο κατάμεστο θέατρο, μας κράτησε ζεστούς. 

 *Συγγραφέας-Ερευνήτρια  


Αφήστε ένα σχόλιο

  • Υποχρεωτiκά πεδία *


If you have trouble reading the code, click on the code itself to generate a new random code.
 

Λίνα Μιχαήλ
Wed January 24, 2018, 17:51:29
Ευχαριστούμε τους ποικίλους και διάφορους συντελεστές της εκδήλωσης, γιατί από όσο ξέρω υπάρχουν και συγκεκριμένα άτομα μόνιμα αλλά και guests μαέστροι και συμμετέχοντες, διότι υπάρχουν όργανα τα οποία συμμετεχουνε περιστασιακά και υπάρχει πάντοτε format towards the concept of the actual and concrete performances, για το δωρεάν ταξείδι στους μουσικούς ορίζοντες της Ευρώπης.

Νίκος Γεωργίου
Wed January 24, 2018, 16:43:15
Πραγματικά εξαιρετικό το άρθρο της κυρίας Αντωνιάδου, γιατί αποδεικνύει ότι κατέχει άριστα θέματα που αφοράνε τη μουσική και η πένα της είναι δυνατότατη, από την πείρα μου που διάβασα δουλειά της είναι αδιαμφισβήτητα μια εξαίσια συγγραφεύς.

Άντρεα Χατζησωτηρίου
Wed January 24, 2018, 16:27:27
Πραγματικά εξαιρετικό αυτό το άρθρο που έγραψε η κυρία Αντωνιάδου. Το διάβασα σε μιαν πολύ σημαίνουσα έκδοση της διαδικτυακής εφημερίδας Παιδεία-Νιους στην οποία θιγόντουσαν θέματα για τα Μουσικά Σχολεία, όντας μουσικός, και πραγματικά αυτά τα δεδομένα είναι πολύ έντονα και χρήσιμα για τη μουσική της πατρίδος μας. Μπορεί η Κύπρος μια μικρή σταγόνα στην υδρόγειο, να φιλοξενεί τόσο πολύτιμο έργο και μάλιστα με μια σημαντικότατη παράδοση. Ειδικά από τη Βιέννη, που φιλοξενεί ιστορικά τη μουσική από αρχαιοτάτων χρόνων συν τοις άλλοις η Αυστρία είχε την τιμή την τεραστία να αναγιώσει το Μότζαρτ.

Πέραν τούτου, δεν αντιλέγουμε ότι και στη Γερμανία και τη Τσεχία ακουστήκανε ήχοι μαγικοί, που δώσανε στο Ριάλτο μιαν ευχάριστη νότα τη νυχτιά εκείνη. Το κρύο που αναφέρει η αρθογράφως συν οι εικόνες οι σκηνικές με τη μουσική που μας ταξιδέψανε, συνδεδεμένα άριστα είναι με τη μουσική πατρίδα.

Άξιος ο Νέναντ Μπογκντάνοβιτς που είχε το συντονισμό ως Εκτελεστικός Διευθυντής του οργανισμού, το οποίο βρίσκεται υπό την εποπτεία της Αίγλης Παντελάκη, Γενικής Διευθύντριας του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, που έχει ακολουθήσει και η ίδια μουσική παιδεία αλλά και οι πολιτιστικές υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας παρουσιάζουνε κάτι έκτακτο.

Αξία μπράβο, αρμόζουνε στο έπακρο στους συντελεστές, τους όσους έπαιξαν που πολλοί εξ αυτών από την παιδική και εφηβική ηλικία τους μάθανε γνησίως τη μουσική και καθοδηγήθηκαν επαγγελματικά, επιστημονικά και γνωσιολογικά τη μουσική σε όλες τις βαθμίδες και μάλιστα σε σπουδαστικό φάσμα. Δυσκολίες πολλές έχουνε οι μουσικοί, ωστόσο οι ήχοι της κοινής γλώσσας της παγκόσμιας, μας οδηγεί και μας ταξιδεύει ανά το παγκόσμιο, σε χρόνια παμπάλαια και σε αίθουσες δεξιώσεων σε παλάτια όταν πρωτοπαίκτηκαν τούτα τα κομμάτια, γιατί τη μουσική παιδεία και διασκέδαση την είχανε μόνο οι πλουσίοι της τότε εποχής.

Μπράβο σε όλους όσους συμμετείχανε και παραδώκανε στο κοινό της Λεμεσού, μα και της πρωτεύουσας ένα τόσο σημαίνον προϊόν. Παρέστηκα κι εγώ στην εκδήλωση, και όντως συναρπάστηκα γιατί είναι ποιοτικότατης παραγωγής το ρεσιτάλ της Σ.Ο.Κ.

Ευελπιστούμε το πρώτο είδος του 2018, που μας έδειξαν να είναι το "εναρκτήριο νούμερο" και να επιφυλάσσονται. Εμείς το μουσικόφιλο κοινό αναμένουμε ισάξια και ίσως και υψηλότερης εμβέλειας μουσικές παραγωγές.

FREDERICKJULY18
ucaln2prtyxia
 Cyprus School of Molecular Medicine
kaitomia-ereyna ucy
CUTSEPT2018
NEAPJUL17
MIMSEPT
LEVENTIOS
INTERCOLLEGE
THEOLOGIKISXOLI
CDA2018
PAJUNE18
PROGNOSIS9
MARTIME
FORUMMARCH
OLYMPION2017
iky2018
ALEXANDERJULY18
MOECEE
Middlesex2016